sâmbătă, 15 februarie 2020

Ceas RTC pe 2 afisaje de 8x8 leduri (16x8)

   In articolul anterior am pregatit programul pentru a putea impleemnta usor un modul RTC, asa ca acum am continuat "deszvoltarea" ceasului pe 2 module de 8x8 leduri.
   
    Fata de ce am prezentat anterior, am adaugat modulul RTC cu DS3231 (dar poate fi folosit fara modificari si DS1307) doar se conecteaza pe i2c si alimentare, dupa cum apare si in sketch:
    Programul adaptat, se numeste RTCclock.ino si reglajul orei se face astfel, se incarca vesiunea cu linia de reglaj activa (fara // in fata)
apoi se incatca linia comentata (cu // in fata).
    Am realizat 2 filmulete cu acest tip de ceas:
    Apoi, am adaugat si 2 butoane fara retinere, pentru reglaj ora si minute, unul este de la D2 la masa, iar al doilea de la D3 la masa (GND).
   Modul de reglaj e simplu, dupa cum se vede din filmuletele ce folosesc programul RTC_clock_adj.ino

16.02.2020
    Am primit de Vlad Gheorghe versiunea lui pentru afisajele "verticale"
in care a regenerat toate numerele necesare. Programul este two-matrix-reg-rtc.ino, iar pentru o versiune animata se va folosi programul 2matrix-002.ino.

Un comentariu: