vineri, 2 decembrie 2022

Termometru/higrometru cu DHT22/11 si ceas NTP cu reglaj pe afisaj led din 7 segmente cu MAX7219

    Am schimbat afisajul ceasului ce ia infirmatiile de pe un server NTP, dar are reglaje si de pe o pagina locala web cum am prezentat intr-un articol precedent, din unul cu 4 cifre si driver TM1737 intr-unul cu 8 cifre si driver MAX7219.


   Schema deriva din cea gasita in articolul IOT ESP32-8266 & Crypto earning, doar ca i-am adaugat senzorul de temperatura/umiditate DHT22 (AM2302):
   Ca si precedentele versiuni recente de ceas NTP, la initializarea ceasului ni se afiseaza un AP care persista daca ceasu nu are configurata reteaua wi-fi si parola acesteia (se foloseste facilitatea librariei WiFiManager), 
iar daca datele sunt deja introduse, va apare adresa, de exemplu 192.168.3.109:
 
apoi se intra in modul de ceas, in format de 24 sau 12 ore (functie de alegerea din pagina locala web)
   Daca este activata afisarea informatiilor suplimentare, in minutele pare, apare de la secunda 55 data si anul:
iar in minutele impare, dintre secundele 50-55, temperatura 
iar in secundele 56-59 umiditatea relativa
   Mai bine se vede modul de functionare in filmuletele urmatoare, cand se foloseste programul ntp_clock_webcontrol_MAX7219_7seg_3.ino:
iar daca se foloseste programul NTP_clockntp_clock_webcontrol_MAX7219_7seg_3a.ino vom avea o aprindere intermitenta (in ton cu secundele) a liniilor dintre ore/minute si minute/secunde
- format de 24 ore:
- format de 12 ore:

3.12.2022
   Am observat ca lapierderea tensiunii sau prima alimentare, afisajul nu se aprinde decat la apasarea butonului de RESET de pe pleca WeMos D1, asa ca am modificat un pic schema si acum alimentez afisajul si senzorul DHT22 (AM2302) cu 5V, nu cu 3,3V:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu