vineri, 9 decembrie 2022

Ceas NTP pe afisaj OLED de 0.96" (128x64) cu interfata i2c

    Daca m-am tot jucat cu ceasuri NTP cu Wemos D1 (ESP8266), la care am afisaj ora pe diferite afisaje led, am zis sa am si unul pe in afisaj OLED cu interfata i2c. Cele mai uzuale sunt cele cu diagonala de 0.96" (cca 2,44cm) si rezolutie 128x64 pixeli.

    Dintre toate exemplele de pe net, am ales pe cel din articolul ESP8266 NTP Clock, care are o schema si o prezentare cu caractere foarte dragute (dar care ocupa destul de multa memorie):



   Am reprodus si eu ceasul, schimband modul de de afisare al datei, dupa cum se vede in filmuletele:
   Pogramul modificat de mine, si folosit in filuleltele de mai sus, este NTP_clock_on_OLED_v0.ino.
   Ulterior, am incercat sa adaptez partea de reglaj de pe o pagina locala web, dar spatiul ocupat de fonturile astea frumoase, imi tot dadeau erori in functionare, asa ca am renuntat si am ous un comutator (pinul D5 la GND pentru ora de iarna, respectiv la 3.3V pentru ora de vara sau Daylight Saving Time / DST).
   Schema modificata este tot simpla:
iar programul adapat initial este NTP_clock_on_OLED_v1.ino care are definite clar numele retelei Wi-Fi si parola, iar versiunea NTP_clock_on_OLED_v2.ino este cea care face o Configurare usoara conectare la retea Wi-Fi pentru microcontrolerele ESP8266/ESP32 (folosind biblioteca WiFiManager).
   Functie de pozitia comutorului de la pinul D5, se alege:
- ora de vara cand pinul D5 este la +3.3V
- ora de iarna cand pinul D5 este la masa (GND)
  Un filmulet scurt ce indica ce am prezentat mai sus este ceas NTP pe afisaj OLED cu selector de ora vara/iarna
ca si urmatoarele:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu