duminică, 5 aprilie 2020

Alta versiune de ceas animat cu date meteo (3)

   Dupa ce am testat un Ceas animat complex cu date de pe net, caruia ii pot regla, printre multe altele,  intensitatea luminoasa de pe o pagina web locala, am realizat ca trebuie sa implementez reglajul automat al intenstatii luminoase si ceasului simplu de-l testasem, cel care preia ora de pe un server NTP si datele meteo de pe pe serverul openweathermap.
   Dearece i-am printat si lui o carcasa, ca a ceasului complez (printata in oglinda), am constatat ca noaptea e bine sa am intensitate redusa, dar pe timpul zilei nu am se vad bine informatiile.
   Am ales varianta cu divizor rezistiv format dintr-o fotorezistenta si o rezistenta de 10k, cum pusem la alt ceas, dupa modelul prezentat in articolul NodeMCU With LDR
   Placa WeMos D1 Mini era conectata pe cablajul universal, asa ca au fost usor de montat rezistenta de 10k si fotorezistenta.
    Schema de conectare este simpla,
dupa indicatiile din program:
iar partea adaugata pentru reglajul intensitatii in 5 trepte (0 - minim, 1, 2, 3 si 4 - maxim) este
iar in serial putem vedea:
   Programul cu reglaj automat al intensitatii luminoase este LEDMatrixV2ro4, care este compus din mai multe fisiere:
   Versiunile anterioare ale acestui ces sunt prezentate in articolele:
Alta versiune de ceas animat cu date meteo (2)
Alta versiune de ceas animat cu date meteo

14.01.2021
    Am facut o mica corectie pentru a se schimba mai lent intensitatea luminoasa a ecranului, facand modificari in fisierul LEDMatrixV2ro4.ino din LEDMatrixV2ro4.
    Am implementat apoi programarea prin reteaua wi-fi, cum prezentasem in articolul Programare de la distanta (OTA) placa de dezvoltare cu ESP8266 acum trebuie folosite fisierele din LEDMatrixV2ro5


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu