sâmbătă, 18 aprilie 2020

Masurare consum afisaj de 32x8 leduri controlate cu MAX7219

    Pentru masurarea consumului am ales ceasul animat complex cu date de pe net, care are doar o placa de dezvoltare WeMos D1 Mini cu ESP8266 si afisajul cu 32x8 leduri, compus din 4 module de 8x8 leduri controlate fiecare cu un MAX7219.
   Modulul de 8x8 leduri are o schema de genul:
si dupa cate se constata, comanda se poate face doar prin multiplexare, deci consumul este destul de redus, mai ales ca se controleaza si intensitatea, nu e folosita cea maxima.
    Intai am scos afisajulul de pe modul pentru a masura rezistenta de regleaza consumul:
   Pentru a fi mai clara valoarea am folosit un microscop cu afisaj:
si am si masurat-o valoarea inscrisa de 103 corespunde valorii de 10kohmi dupa cum se poate verifica si cu un calcultor online:
   Afisajul ceasului meu este alimentat la 3,3V, dar masuratorile le-am facut si la 5V.
   Am ales ceasul asta pentru ca el poate fi controlatat de pe o pagina locala web si imi e usor sa modific intensitatea.
  Am selectat intensitatea la 0, cea folosita uzual pe timp de noapte sau cand e innorat afara si consumul mediu este de 16mA la 3,3V si 28mA la 5V:
  Am selectat intensitatea la 4, cea folosita uzual pe timp de zi foarte luminoasa si consumul mediu este de 46mA la 3,3V si 66-73mA la 5V:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu