miercuri, 22 aprilie 2020

Kit osciloscop DSO138mini

    Acum ceva timp (vara trecuta) am achizitionat de pe magazinul online Banggood un kit de miniosciloscop ce include si o carcasa din plastic.
  Pretul a fost decent, in jur de 15$, la data achizitiei, acum e mai putin
   Principalele caracteristici sunt
   Eu nu am folosit decat foaia cu care a venit kitul pentru asamblare, respectand in mare pasii prezentati acolo de asamblare.
   Online se gasesc mai multe informatii de la producator pe adresa https://jyetech.com/dso138mini-oscilloscope-diy-kit/
inclusiv hartia cu instructiuni de asamblare pentru versiunea J, pe care o am eu: dso138-mini-user-manual-h-j.pdf.
   In prima faza am conectat un alimentator de 5V cu mufa microusb si am vazut ca pe ecran apar apare "genericul" si partea de ecran de osciloscop.
   Am desfacut punga si am scos piesele sa vad daca sunt toate
apoi am selectat componentele, masurandu-le si comparandu-le cu ce e pe hartia c instructiuni de asamblare.
   Urmarind valorile din instructiuni, am lipit in ordinea asta:
- rezistentele
- dioda
- bobinele
- trimerele (condensatoare variabile)
- condensatoarele nepolarizate
- condensatoarele electrolicitice
- comutatoarele si led-ul (unul mai mare ca cel original de 3mm l-am pierdut 😇)
- butoanele fara retinere
- conectorii
- conectorii de la afisaj
testand ca se fixeaza bine afisajul de placa de baza
   Am lipit si nufa BNC, lipind si strapurile indicate apoi am fixat ecranul
   L-am alimentat provizoriu, conectand intrarea la generatorul intern de semnal drptunghiular si am reglat din trimiri sa am un semnal dreptunghiular decent
   Am montat si carcasa, alimentant din mufa micro usb, intrarea de semnal avand-o iar conecata la generatorul intern de semnal
     Dupa asamblarea kitului, nu am avut timp decat de o observare rapida a functionarii. Pare dragut pentru a vedea semnale de frecventa joasa (200kHz apare in documentatie).
    Cand o sa mai gasesc timp, o sa masor diverse semnale pentru a vedea cum se comporta. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu