duminică, 27 octombrie 2019

Trimitere date pe server ThingSpeak de pe 2 dispozitive separate

   Deoarece voiam sa monitorizez 2 camere ale apartamentului, creasem 2 canale pe contul meu, pe unul aveam de ceva timp un senzor DS18B20 ce trimite prin intermediul unei placi Arduino Nano, care comanda un ESP8266-05 prin comenzi AT, dupa cum se vede in articolul Prezentare si stocare date pe pagina ThingSpeak (3) - folosind Arduino si ESP8266-05
si un al doilea canal cu senzor BME280 conectat la o placa de dezvolare cu ESP8266, dupa cum se vede in articolul Monitorizare senzor BME280 de pe server ThingSpeak
   Dupa ce am citit si vazut ca senzorii gen Sonoff sau Xiomi au toate informatiile intr-un loc, apoi am vazut la setari ca un canal ThingSpeak poate avea 8 campuri (Fields), am zis sa trimit, ca si pana  acum pe campul 1 temperatura de la senzorul DS18B20, prin intermediul grupului Arduino Nano - ESO8266, apoi pe campurile 3, 4 si 5 informatiile de la senzorul BME280 ce trimite prin intermediul unei mai vechi placi Wemos D1. Am lasat canalul 2 liber in ideea ca voi schimba senzorul DS18B20 cu un DHT22 (AM2302) si sa pot pune si umiditatea relativa din prima camera, deoarece e simplu de inlocuit fizic DS18B20 cu DHT22, deoarece am alimentare (+5V), pin de masura si masa (GND).
    Revenind la realizarea practica, am pastrat montajul, ce are schema
si am lasat programul ThingSpeak_arduino_esp8266_ds18b20_v3.ino.
    Pe placa WeMos D1 cu senzorul BME280 am facut mici modificari, programul fiind BME280_Thingspeak2.ino si schema nemodificata:
    In mare, primul sistem va trimite doar valoarea temperaturii de la DS18B20, iar al doilea va trimite valorile temperaturii, umiditatii relative si presiunii de la senzorul BME280.


   Am facut 2 filmulete, care descriu ce e prezentat mai sus:
Trimitere date pe server ThingSpeak de pe 2 dispozitive separate
2 devices send data to same ThingSpeak channel
28.10.2019
   Am facut o noua captura de ecran deoarece acum sunt mai multe date si arata a grafice:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu