duminică, 27 octombrie 2019

Monitorizare senzor BME280 de pe server ThingSpeak

   Am achizitionat un senzor de presiune-temperatura-umiditate de tip BME280. In trecut am achizitionat si testat un senzor BMP280, care este senzor doar pentru presiune-temperatura, dar mie mi se pare utila si informatia despre umiditatea relativa a aerului, asa ca va prezint ce am testat acum.
   Dupa ce am lipit conectorii tata la partea de i2c, deoarece asa are implicit realizate legaturile (puntile, strapurile) pe cablaj .
   Avand de mai mult timp instalata libraria Adafruit_BME280, am urmat indicatiile din articolelele Adafruit BME280 Humidity + Barometric Pressure + Temperature Sensor Breakout si SparkFun BME280 Breakout Hookup Guide, realizand schema aceasta, alimentat ca acolo, cu 3,3V:
    Am modificat programul de test pentru a avea presiunea in unitatile uzuale de la noi, in mmHg (milimetri coloana de mercur), acesta devenind BME280_test1.ino
  Primul test a fost facut cu o placa de dezvoltare Arduino Uno
apoi am conectat o placa de dezvoltare cu ESP32
conectand la comunicatia i2c (SDA.SCL) ca in articolul ESP32 Web Server with BME280 – Advanced Weather Station
   Deoarece imi emai comod de programat o placa cu ESP8266, am pus si la una mai veche, de a fost la indemana. Puteti vedea un material in articolul Create A Simple ESP8266 Weather Station With BME280, unde se vede si schema de conectare:
   Am adaptat un program ce functioneaza pe un canal de pe serverul Thingspeak, acesta devenind BME280_Thingspeak.ino.
   In ecranul de monitorizare seriala vedem conectare reusita
pentru ca deja placa era configurata, dar daca nu trebuie urmati pasii prezentati in articolul Configurare usoara conectare la retea Wi-Fi pentru microcontrolerele ESP8266/ESP32 !
   Pe canalul a carui cheie am utilizat-o (APIkey) am informatii depsre temperatura, presiune si uniditatea din camera:
   Am facut si 2 filmulete;
date senzor BME280 vizualizate pe server Thingspeak
BME280 sensor on ThingSpeak channel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu