sâmbătă, 26 octombrie 2019

Senzor de amprenta DY50

   Sosindu-mi un senzor de amprenta DY50, am inceput sa caut ceva informatii si am gasit cateva:
Adafruit Optical Fingerprint Sensor
https://github.com/hanifizzudinrahman/Module-Fingerprint-DY50-FPM10A
    Bun, dupa instalarea librariei Adafruit-Fingerprint-Sensor, am legat ca in schema din articolul de la Adafruit, de fapt, cum e in libraria lor, doar ca am alimentat dintr-o sursa externa de 3,6V deoarece nu am fost sigur ca e ok si la 5V, bineinteles ca am avut fir comun (GND) intre sursa externa si Arduino.
   Am mai conectat si un led RGB cu rezistente de 100-220 ohmi fiecare.
   Pentru a inregistra amprente, am incarcat programul enroll din librarie
si am memorat 3 amprente, degetul mare de la mana stanga, degetul mare si degetul mic de la mana dreapta. Memorarea se face simplu, se apasa pe cifra 1, se pune degetul, se astepta confirmarea si apoi se ia degetul, apoi se repune cand este solicitat in ecranul de monitorizare seriala.
   Apoi se incarca programul fingerprint din exemple si vedem in ecranul de monitorizare ca a recunoscut amprenta.
    Eu adaugand modulul cu ledul RGB, l-am configurat sa palpaie ledul albastru pentru a sti ca sistemul e activ, 
se aprinde cca o secunda ledul verde cand este recunoscuta una din amprente,
respectiv se aprinde ledul rosu cand se recunoaste o ampreinta, dar nu este din cele memorate.
   In filmuletele urmatoare se vede modul de functionare, daca se foloseste programul modificat de mine numit fingerprint_rgb.ino


   Am constatat ca modulul alimentat la 3,6V consuma foarte putine, intre 10 si 30mA, asa ca am zis dupa vreo ora de teste sa il alimentez si la 5V, dar modulul a "decedat subit", (la comutarea de la 3,6V la 4,8V, dupa cum am constatat ulterior) consumul crescand la 220mA chiar daca are ledurile stinse si nu reactioneaza de nici un fel. 
   Am utilizat microscopul sa vad ce microcontroler e folosit si apoi cautat pe internet datasheet-ul "cipului" AS608, gasind ca e produs de SynoCHIP, dar am constatat si ca are un stabilizator integrat de la 5V la 3,3V si altele pentru teniuni reduse
   Momentan, am intrerupt testele, dar dupa ce o sa imi ajunga alt modul, o sa reaiu testele, iar ca masura de precautie o sa pun o dioda Zenner de 3,6V.

7.11.2019
    Din pacate, modulul s-a defectat deoarece sursa de alimentare, la comutarea de pe treapta de 3,6V la 4,6V are un "spike" (salt) pana la cca 12V, dupa cum se vede pe oscilogramele cu un osciloscop Hantek DSO5072P:
- captura generala:
- valoare maxima impuls ~12V
- detaliu varf, la o alta actionare
- timpul tranzistiei periculoase este de 28ms:
    Asa ca o regula generala, cand se fac schimbari de trepte sau chiar potentiometru, mai ales la surse ieftine, trebuie deconectata sarcina pe perioare reglajului..

12.11.2019
    A sosit un alt senzor, ce are scris clar alimentare la 3,3V asa ca nu am mai riscat. Din teste a rezultat ca acest senzor e "mai greu de cap", in sensul ca recunoaste mai greu o amprenta, nu recunoaste intotdeauna amprentele corecte, dar macar nu a recunoscut vreunul necunoscut ca fiind "acceptat".
Poze:
- in asteptare
- amprenta recunoscuta
- amprenta nerecunoscuta
   Am facut 2 filmulete cu noul senzor




4 comentarii:

  1. SCHIMBA LEDUL ALBASTRU CU CEL VERFE :)) sI VA AVEA O RATA DE ESEC LA CITIRE MULT MAI MICA IN PLUS CITIREA SE VA PRODUCE MAI REPEDE ;)
    P.S.
    Daca te uiti pe placa senzorului vezi daca ai o sursa stabilizatoare la 3.3vcc . Daca da dai fara grija 4,5vcc si va merge ca primul ;). O intrebare are acelasi cip placa venita a doua cu prima ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu are stabilizare... din pacate, trebuie sa caut modulule, sunt arucante printr-o cutie, dar din ce imi aduc aminte erau putin diferit fizic

      Ștergere
  2. Ma interesa la schanarea unui deget ce apare in terminal ? Cunva date criptate sau datele se memoreaza in eepromul cipului fara a fi date criptate sau nu pe serial?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai retin, e un experiment de acum un an... dar cred ca nu apar pe serial decat date minimale

      Ștergere