duminică, 14 mai 2023

Placa de dezvoltare tip Arduino cu microcontroler LGT8F328P

    Am achizitionat o placa cu format Arduino Nano, ce are alt procesor: LGT8F328P si am facut un scurt test de functionare, clasicul clipit al ledului de pe placa.


   Microcontroller este produs de LogicGreen Technology si pare a fi o varianta imbunatatita a celebrului microcontroller Atmega 328P.
   Folosirea acestui LGT8F328P aduce cateva plusuri platformei Arduino Nano:
- este capabil sa ruleze la o frecventa de pana la 32MHz  
​- intrarile/iesirile GPIO pot fi configurate pentru 3,3V
- functioneaza la 16MHz pentru o tensiune de alimentare de 3,3V
- are cele 6 intrari analogice pe 12 biti (fata de 10 biti la ATmega 328P)
- are o iesire tip DAC pe 8 biti DAC
- 8 iesiri cu PWM
- memorie Flash: 32 kb
- memorie SRAM: 2kb
- memorie emulata ca EEPROM: 0K/1K/2K/4K/8K (impartita cu cea Flash, nu am incercat, dar clar pot apare diferente/probleme cu sketch-urile clasice)
- frecventa ceas: 1..16MHz (consumul scade la frecvente de lucru scazute)
   Se fabrica mai multe versiuni, pentru cea format Nano, pinii sunt:
  Revenind la chestii palpabile, pentru a incarca un program Arduino, trebuie sa instalam placa cu LGT8F328P, asa ca am urmat pasii de la github.com/dbuezas/lgt8fx 
   Intai am verificat daca am nevoie de un driver, dar nu a fost cazul, fiind vazut de Windows 10
  Am adaugat link-ul pentru a aparea placa in program:
apoi
rezultand aparitia optiunii
   Deoarece place vine cu programul de palpaire la o secunda a ledului, am modificat rapid  programul Blink sa am 2 clipiri rapide la o secunda
   Puteti folosi programul blink_strobo_1.ino, care e similar, iar functionare e ca in filmuletele:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu