sâmbătă, 13 mai 2023

Ceas NTP pe afisaj e-ink de 2.9"

    Intrand in posesia unui afisaj e-ink (e-paper) de 2,9" (alb/negru), am inceput sa caut informatii sa il pot folosi, gasind articolul 296x128, Waweshare: 2.9inch E-Ink display module.

    Dupa ce am tot sapat, am folosit biblioteca GxEPD2 a lui ZinggJM si am reusit sa vad informatii pe el, conectandu-l intai la un Wemos D1 cu ESP8266, apoi la un ESP32

deoarece voiam sa fac statia meteo de la github.com/G6EJD
doar ca nu am avut rezultate multumitoare, asa ca am renuntat, pentru moment, si am reusit sa fac singur un ceas NTP simplu:
   Schema de conectare, este una din cele recomandate de cel ce a creat biblioteca:
iar programul scris de mine este eink_NTPclock_1.ino, unde informatia se actualizeaza foarte repede (la jumatate de secunda, in ciuda faptului ca e un afisaj lent).
   Functionarea e ca in cele 2 filmulete:
    Ulterior am gasit proiectul Waveshare 2.9 Inch Case - for esphome/homeassistant display
asa ca am modificat programul, doar ca informatia se schimba la fiecare minut. Sketch-ul este NTPclock_eink_2.ino si modul de prezentare a orei se vede in filmuletele:
  Deoarece era prea simplu, am adaugat orele de rasarit si de apus ale soarelui calculate cu biblioteca SolarCalculator, asa ca programul este NTPclock_eink_2b.ino, iar mesajul de inceput este 
    In cele 2 filmulete se vede modul de functionare:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu