luni, 17 februarie 2020

Ceas NTP pe 2 afisaje de 8x8 leduri (16x8)

   In completarea articolelor anterioare, "Pseudoceas pe afisaje de 8x8 leduri (16x8)" si "Ceas NTP pe 2 afisaje de 8x8 leduri (16x8)", prezint acum un ceas cu actualizare date de pe internet, adica de pe un server dedicat, NTP.
   Am folosit partea de definire a numerelor, dupa cum am prezentat in primul articol si am conectat cele 2 module cu leduri cum am prezentat in articolul cu cablajul universal.
    Am realizat 2 filmulete avand programul NTPclock.ino incarcat:
ceas NTP pe doua afisaje de 8x8 leduri
NTP clock on two 8x8 led matrix
    Cateva poze cu montajul:
    Mi-am adus amite de ora de vara si ora de iarna, si am prevazut un comutator ce se pune pinul D6 (GPIO12) ori la masa/GND (nivel logic LOW) ori la 3,3V (nivel logic HIGH).
 In unele versiuni testate anterior trecerea de a ora de vara la cea de iarna se facea din program, dar nu are rost sa complic treaba, mai ales ca e foarte posibil sa nu mai fie aplicata aceatsa ora de vra, apoi cea de iarna.
   Selectia se face asa:
- ora de vara, se pune pinul D6 (GPIO12) la masa/GND (nivel logic LOW)
- ora de iarna, se pune pinul D6 (GPIO12) la 3,3V (nivel logic HIGH)
   Programul modificat este NTPclock_sw.ino si cu el incarcat in placa cu ESP8266 am facut urmatoarele filmulete:
1) cu comentariu in romana
2) cu comentriu in engleza
19.02.2020
   Am primit de la Mihai Brindusoiu, vechiul meu "tester" al proiectelor, poze cu ceasul realizat de el:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu