sâmbătă, 16 februarie 2019

Sistem simplu de comanda la distanta rotire 2 motoare in ambele sensuri

    In articolul precedent am prezentat pe scurt si am testat un modul ce poate comanda in ambele sensuri doua motorase de curent continuu cu integratul L298, de data asyta voi folosi si un sistem de comanda radio la distanta
    Deoarece driverul cu L298 se poate comanda cu semnale logice normale (5V), am legat un modul receptor cu integrat PT2272 ce are 4 iesiri direct la el, alimentarea receptorului facandu-se din driver, ca are stabilizator integrat de 5V.
   Am facut o schema de conectare, pentru a fi mai usor de reprodus experimentul:
   Am facut si 2 filmulete, in care se vede modul de functionare, doar c ma avut la indemana un singur motoras de curent continuu cu reductor si daca apas pe butonul A de pe telecomanda se invarte in sens trigonometric, iar daca apas pe butonul B se invarte in sensul acelor de ceasornic:
comanda de la distanta rotire in ambele sensuri motor
remote dc motor
    Am schimbat sursa de alimentare liniara (realizata cu LM723 de albasete), cu una care este realizata dintr-o sursa de PC de cca 28-30V (modificata de Vlad Gheorghe) si completata cu un stabilizator in comutatie (step-down) cu XL4016 (in film ma referisem la XL4015), curent maxim de 8A, dar in teste e arhisuficient pentru 5A.
   Am realizat si 2 filmulete:
comanda de la distanta rotire in ambele sensuri motor (2)
remote dc motor (2)
21.02.2020
    Am realizat o variata de montaj pe cablaj de test
si am facut 2 filmulete:
comanda radio pentru sens si turatie motoras de curent continuu
remote system for speed and direction for DC motor

3 comentarii:

  1. Buna seara
    Va rog daca puteti sa faceti un tracker solar cu Ldr sau prin gps cu acest L298

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, din pacate stau foarte prost cu timpul liber... am dat o cautare pe google si am dat de cateva proiecte:
      - fata microcontroler - https://www.instructables.com/id/Portable-Solar-Tracker/
      - pe 2 axe, cu Arduino - https://www.hackster.io/LIMPINGLIM/sun-tracking-mechanism-for-40w-solar-panel-9776d6

      Ștergere
    2. alte proiecte gasite pe net:
      - https://www.instructables.com/id/Simple-Dual-Axis-Solar-Tracker/
      - https://sites.google.com/site/sampritibhattacharyya/sun-tracking-solar-panel

      Ștergere