sâmbătă, 16 februarie 2019

Sistem de comanda radio pentru directie si turatie motor de curent continuu

    In articolele precedente (Sistem simplu de comanda la distanta rotire 2 motoare in ambele sensuri si Scurta prezentare si testare a unui modul de comanda motoare cu L298) m-am "jucat" fara a folosi o placa de dezvoltare Arduino, dar modul de comanda e limitat la stanga/drepata la viteza maxima. Pentru a controla viteza trebuie sa folosim modul PWM (factor de umplere variabil) si, cel mai usor, cel putin pentru mine, este sa folosesc o placa Arduino.
    Schema initiala de comanda era
Eu am testat doar un motoras de curent continuu, asa ca tot pentru asta voi face testele...
   In prima faza am conectat la o placa Arduino Nano (asta era la indemana, dar se pot folosi majoritatea placilor de dezvoltare) la receptor, conectand cele 4 iesiri ale receptorului la placa Arduino (D2, D3, D4, D5) si testand modul de functionare, iesirile A sa aprinda un led la intensitatea reglata, respectiv B pentru a aprinde alt led la intensitatea reglata, iesirea C comanda scaderea intensitatii, iar D cresterea acesteaia, dupa cum se vede in filmuletele;
Sistem de comanda radio pentru directie si turatie motor de curent continuu
DC motor remote control for direction and speeed\
   Am conectat si alimentatorul stabilizat reglabil la 5V, driver-ul cu L298 si motorasul cu reductor si am mai facut 2 filmulete:
Sistem de comanda radio pentru directie si turatie motor de curent continuu (2)
DC motor remote control for direction and speeed (2)
    Programul folosit se numeste slider_0.ino si poate fi testat fara probleme... din el reies si conexiunile dintre placa Arduino si receptor; curand voi posta si schema de conexiuni...

2 comentarii: