sâmbătă, 16 februarie 2019

Scurta prezentare si testare a unui modul de comanda motoare cu L298

   Am primit in teste (pentru un mic proiectel) un modul (driver) pentru 2 motoare de curent continuu, care are la baza integratul L298 Acest integrat poate comanda bobine, electromagneti, motoare de curent continuu sau motoare pas cu pas.
   Placa de e in teste are o prezentare frumoasa in articolul Introduction to L298 A complete step by step tutorial on Introduction to L298
ATIVA = activare, utilizare functie
    Schema este cam cea prea prezentata acolo 
in sensul ca:
- alimentarea se poate face de la 8-35V (bineinteles pentru consumatori mici, nu recomand oricum mai mult de 9-12V) sau de la 5V (pe montaj se scoate "jumperul" notat "ATIVA 5V", iar pe schema JP6)
- conectand un motor de curent continuu de 3-5V la iesirea MOTOR A, se da comanda de rotire intr-un sens prin punerea unui semnal logic 1 (5V) pe IN1, respectiv de rotire inversa prin punerea demnalului de 1 logic pe pinul IN2
- conectand un alt motor de curent continuu de 3-5V la iesirea MOTOR B, se da comanda de rotire intr-un sens prin punerea unui semnal logic 1 (5V) pe IN3, respectiv de rotire inversa prin punerea demnalului de 1 logic pe pinul IN4
   In articolul L298 H BRIDGE sunt descrisi pinii in engleza, ceea ce e o prezentare mai familiara, in general.
    Eu am conectat un mic motor cu reductor pe iesirea MOTOR 2, alimentand cu 8V, ceea ce face ca stabilizatorul de pe placa sa fie in functiune (jumper de conectare iesire stabilizator la placa montat), am lasat si jumpe-ii ceilalti montati si am testat functionarea...
   Am facut si 2 filmulete, pentru a fi mai usor de inteles ce am scris mai inainte:
test modul comanda motoare cu L298
test with L298 driver module
   Eu vreau sa-l testez cu o placa Arduino, cum e prezentat si in articolul mentionat intial (acolo a fost uitata "masa" dintre placa Arduino si alimentarea driver-ului cu L298)
dar si sa o comand direct cu o telecomanda cu 4 canale cu integratele PT2262/PT2272:
    Dupa cum se observa, trebuei conectate 5v, GND pentru alimentare si iesirile A, B, C, D la IN1, In2, In3 si IN4, cel putin teoretic...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu