Pe comutator pozitiile sunt:
- LOCK (repaus, oprire);
- ACC (accesorii, doar foarte putini consumatori alimentati);
- ON (contact, consumatorii alimentati);
- START (comanda demaror).
Pentru inceput am facut un montaj de test:
- led galben - pozitia ACC
- led verde - pozitia ON
- led rosu - pozitia STARTER
- led alb - simuleaza starea de pornit a motorului
In prima faza, am scris un sketch (car_engine_control_ver1.ino) , care la alimentare are toate ledurikle stinse
la o apasare scurta a butonului fara retinere, aprinde led-ul galben, corespunzator pozitiei ACC (accesorii)
la urmatoarea apasare, se aprinde si ledul verde, corespunzator pozitiei ON
dupa care la o apasare lunga aprinde pentru cca. 2 secunde led-ul rosu, corespunzator pozitiei STARTER (demaror),
dupa care il stinge si se aprinde ledul alb, corespunzator pornirii motorului,
apoi la o apasare lunga a butonului se stinge ledul alb, ca si cum s- aoprit motorul, la 2 secunde se sting si led-urile verde si galben, pentru a intrerupe alimentarea consumatorilor.
Am facut si un filmulet, numit sistem pornire/oprire motor autoturism
PS: Articolul are o continuare...
Interesant. Dar cum stie arduino ca a pornit motorul ?
RăspundețiȘtergerenu stie, "banuieste" doar.. trebuie citita tensiunea de pe baterie.. asta urmeaza la un modul de pornire pe timp de iarna
Ștergerema gandesc la un senzor de aer cu contacte. cand porneste motorul se face un vid si trage de membrana cu contacte. ca la ventilatorul de gaze arse pentru centrala termica.
Ștergeremodulele de pe piata masoara tensiunea pe baterie... dupa 30 secunde.. daca nu a crescut tensiunea pe baterie mai incearca o data...
Ștergeresi daca ai probleme cu bateria, sau cu alternatorul, va mai incerca o data, si atunci chiar va face "crrrrrr"
ȘtergereAm facut si eu unul, complet cu relee, bypass de chip, deschiderea usilor prin bluetooth + gsm module cu comanda prin sms. Daca vrei iti trimit codul
RăspundețiȘtergeresuna interesant... si eu ma gandisem la partea cu bluetooth cand sunt pe aproape de masina.. cu gsm e bine sa deconectezi luminile, sa zic asa daca le-ai uitat aprinse...
ȘtergereNu era nevoie ca oricum imi suna masina daca deschideam usa sa ies cand erau farurile aprinse. Eu voiam s-o pornesc prin sms deoarece ideea principala era pornirea din casa pentru a se incalzi. Si cum am garaj subteran, bluetooth iesea din discutie. Aveam si push to start, functiona doar cand telefonul era conectat la bluetooth, ca sa nu o poata porni oricine apasa pe buton, pentru ca avand bypass de cip ar fi pornit. Bypass-erul trimitea codul catre calculatorul de motor si arduino actiona releele doar cu telefonul in preajma.
ȘtergereSalut. Mihai Blaga poti posta schema ?
Ștergerepentru verificarea starii motorului....nu e mai simplu sa iei semnal de la turometru?
RăspundețiȘtergereposibil, depinde de masina...
ȘtergereAm incercat sa fac eu chestia asta, dar la masina care o aveam atunci, Ford Focus MK1, semnalul venea de pe bobina de inductie. Acolo erau tensiuni de 750V daca bine retin, asa ca i-am dat pace. Oricum mai nou dintii pinionului de angajare de la electromotor si dintii de pe volanta sunt facuti in asa fel incat daca volanta se invarte mai repede decat electromotorul(motorul a pornit cu succes), sa il "scuipe" afara, deci nu exista riscul de "crrrrrrr". Asa ca am pus electromotorul sa invarta 2 secunde dupa care sa se opreasca.
ȘtergereMihai...m-ai putea ajuta si pe mine cu softul? As incerca si eu sa fac unul...Multumesc!
RăspundețiȘtergeresunt in curs de implementare pe un peugeot 206. multumesc mult domnul Nicu pentru ideie e geniala
RăspundețiȘtergere