miercuri, 19 martie 2014

Indicator date mediu pentru masina

   Cand ne aflam in masina, este util sa stim ce temperatura este afara, cat este tenmperatura si ce umiditate este in masina, tensiunea bateriei, asa ca m-am gandit sa vizualizez datele pe un afisaj LCD cu 16 coloane si 2 randuri, sub forma:
   Pentru exterior m-am gandit la un senzor DS18B20 in carcasa protejata, ceva de genul:
deoarece domeniul de masura este -55..+1250C, arhisuficient in zona noastra.
   Pentru interior, m-am gandit la senzorul DHT11, mai putin precis care masoara temperatura in domeniul 0..+500C, cu eroare de +20C, iar umiditate in domeniul 20..90%, cu eroare de +5%.
   Deoarece nu cred ca as putea sofa sau sta intr-o masina in care temperatura e sub zero grade, o sa pun sa apara cu intermitenta un simbol de temperatura scazuta, eventual o sa apelez la un alt senzor DS18B20, de exemplu.
   Pentru a masura tensiunea bateriei o sa folosesc un divizor rezistiv, care sa poata masura pana la cca. 20V (acoperitor pentru tensiunile de pe masina):
   Eu am prezentat senzorul de temperatura DS18B20 (si verisorul lui MAX31820) in mai multe articole:

   De asemenea, senzorul de temperatura si umiditate DHT11 l-am prezentat in mai multe articole, dar cel mai bine vedeti informatiile de la Ministatie meteo cu senzorul DHT11 si.. Arduino.
   Partea de voltmetru o gasiti in articolele:
   Pentru a fi montat pe masina, o sa fac trecerea pe un cablaj indpendent cu un microcontroler ATmega328P-PU programat ca Arduino sau voi folosi un Arduino Pro Mini, cum am prezentat in articolul Transferarea unui proiect Arduino pe un cablaj
sau 
20.3.2014
   O schema de conectare ar putea fi:

   Dupa cum se observa, pentru primele teste o sa folosesc:
- o placa de dezvoltare Arduino;
- un regulator de tensiune pentru 5V,pentru alimentarea placii Arduino, afisajului si senzorilor;
- un senzor de temperatura DS18B20, pentru exterior;
- un senzor DHT11 pentru temperatura si umiditatea din interior;
- un divizorul rezistiv, pentru a putea masura tensiunea de pe baterie

21.03.2014
   Am realizat ca nu am nevoie de stabilizator, ca are placa Arduino, asa ca schema se simplifica:

4 comentarii:

  1. acum, porteaza-l pe lcd grafic.... apoi, fa-l sa stie sa salveze datele ca si grafic pe-un card microSD ... si apoi ... fa-l pe-o placa dedicata, dupa care ... il vinzi. mai pui si-un senzor de consum carburant ... si-ai facut o afacere super .:D

    RăspundețiȘtergere
  2. doresc sa achizitionez un astfel de modul de mediu:tensiune baterie;temperatura interioara;temperatura exterioara,umiditate relativa gata construit
    mobil:0722 970 400

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ok, doar ca nu pot foarte repede, cam in 2-3 saptamani.. pretul este de 100 lei fara transport ... detalii pe mail: nicu.florica@gmail.com

      Ștergere
    2. arata ca cel prezentat aici: http://nicuflorica.blogspot.ro/2014/04/indicator-date-mediu-pentru-masina-3.html

      Ștergere