joi, 26 decembrie 2013

Verificare caracteristici LED-uri: multicolore (RGB) sau monocolore

  In pauza dintre sarbatorile de iarna, m-am gandit sa folosesc la un proiect niste LED-uri multicolore (RGB) depsre care nu stiam prea multe (tensiunea pe fiecare tip de LED, daca sunt cu catod comun sau anod comun),asa ca am improvizat un montaj de test.
  Prima data am folosit multimetrul pe domeniul de verificare diode si continuitati, stiind ca piciorusul cel mai lung al unui LED RGB este comun, am depistat, in cazul meu, ca LED-ul este cu catod comun (se alimenteaza cu plus cele 3 LED-uri si masa e comuna).
  Am facut masuratori folosind o sursa de tensiune stabilizata reglata la 5V (4,99V de fapt), inseriind la catodul comun prima data o rezistenta de 220 ohmi, apoi am alimentat fiecare LED si am masurat caderea de tensiune.
   Am schimbat rezistenta cu una de 150 ohmi obtinand:
 
iar in cazul unei rezistente de 100 ohmi:
si daca tot eram la capitolul teste cu rezistenta de 100 ohmi, am veriifcat si un LED alb:
   Schemele de conectare sunt, pentru LED-ul RGB:
 
 
iar pentru cel alb:
   Ca rezumat, pe LED-urile rosii caderea de tensiune este 2..2,1V, pe LED-urile verzi si albastre 2,9..3,1V iar pe cele albe cam 3,2V. 
   NOTA: curentul maxim prin LED-urile obisnuite este de cca. 20mA !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu