marți, 2 iulie 2013

Led-ul multicolor cu aprindere intermitenta OSTB5131A

   Un LED mai deosebit este OSTB5131A care pe langa faptul ca are in componenta sa 3 LED-uri (rosu, verde si albastru), se aprinde intr-o multitudine de culori (combinatii ale celor 3).
   Initial am vazut pe net un filmulet, care se numeste LED dioda OSTB5131A:

   Dupa ce am achizitionat si eu un asemenea LED de la ADELAIDA am facut un filmulet, care se numeste first test with flashing RGB LED OSTB5131A:
   Dupa primele teste cu alimentare din sursa stabilizata de 5V, am trecut la ceva "portabil", dar a si "crapat" dupa ce l-am alimentat la un incarcator de telefon de Siemens.
   La insistentele lu' fie'mea care a mai vazut unele in lampioane de gradina, am mai achizitionat 2 de la TME.
 
   Dupa ce am tinut unul din ele alimentat la 5,25V (tensiune filtrata si stabilizata) 2 nopti, LED-ul multicolor a ramas fara cel albastru... m-am hotarat sa scad mult tensiunea, asa ca am pus 2 diode inseriate:
   Am mai facut un filmulet, care se numeste flashing RGB LED OSTB5131A dupa ce am pus LED-ul intr-o "oglinda" de lanterna...
   Schema de reducere a tensiunii este:

4 comentarii:

  1. Salut, care este criteriul dupa care se aprinde ledul? Poti accelera trecerea de la o culoare la alta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, nu poti modifica frecventa, e fiind de 0,8Hz adica schimabare combinatie de culori la 1,25 secunde.. trebuie doar sa alimentezi LED-ul la o tensiune de MAXIM 5V.. altfel "moare" cel putin o culoarea...

    RăspundețiȘtergere