vineri, 1 mai 2020

Sursa de alimentare cu afisaj defect

    Intrand in posesia unei surse de alimentare RXN-305D-II (2 x 30V/5A + 5V/3A), am pus-o la mici teste si am constatat imediat ca are un mic defect la voltmetrul sursei din stanga, neaprinzandu-se segmentul d al ultimei cifre.
   Desfacand capacul, am constatat ca transformatorul nu este unul toroidal ca al surselor de calitate, iar racirea tranzistoarelor de putere se face mai mereu fortat.
   Am demontat indicatorul de panou din stanga, constatand, cum era de asteptat, ca se foloseste multiplexarea ca stil de comanda al afisajelor, deci e clar defect de afisaj.
   Afisajele folosite sunt cu 3 cifre de 14,2mm (0.56") de leduri hiperluminoase rosii, cu catod comun, dupa cum rezulta din codul lor, gasit intr-un document pe net  
   Am achizitionat un afisaj similar, deoarece au pinii compatibili pin-la-pin, iar caracterisitcile sunt similare, dupa cum am gasit intr-un alt document
   Am reusit, cu greu sa scot afisajul defect, constatand ca am reusit sa exfoliez niste trase cu aer cald:
dar am reparat traseele cu sarmulite subtiri.
   Dupa inlocuire, totul e ok

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu