vineri, 24 ianuarie 2020

Ceas RTC cu afisaj serial

   Am intrat in posesia unui afisaj alfanumeric urias cu 20 de coloane si 4 randuri cu o interfata seriala realizata cu PIC de tip BPK-000, despre care am gasit informatii la BPK-000 Programmer's Reference
   Mai folosisem acum vreo 6 ani un afisaj similar, doar ca era de tip 1602, publicand atunci articolul Afisaj serial LCD 16x2 (1602)
     Schema de conectare este forte simpla:
iar libraria testata si atunci si acum este cea de la https://github.com/scogswell/ArduinoSerLCD. doar ca se foloseste logica negativa, dupa cum apare in materialul Arduino "Hello World" for BPI-216 Serial LCDs
   Am facut 2 filmulte:


    Am zis sa fac ceva util, un ceas, asa ca am conectat si un modul de ceas RTC si am creat si niste caractere mari pentru el.
ceasul aratand asa:
   Programul scris de mine se numeste RTC_clock_on_serial_lcd.ino si la placa Arduino (Nano in cazul meu) am legat la pinul D4 intrarea seriala a afisajului, iar modulul de ceas RTC la pinii i2c (A4 la SDA si A5 la SCL)

    Am realizat alte 2 filmulete, de data asta cu ceasul:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu