duminică, 15 septembrie 2019

Ceas matriceal animat cu date din server NTP (fara RTC) - partea a 2-a

   In completarea ceasului realizat anterior (vezi partea 1), am adaugat si afisarea informatiilor in limba romana, deoarece original se puteau obtine doar numeric sau in engleza.
   Schema de conectare ramane aceeasi:
   Pentru asta. am luat la puricat ce informatii pot extrage cu functia strftime si am "spart" informatia dintr-o bucata cu unele mai mici, pentru a inlocui numere cu nume.
   Am extras prima data numarul zilei din saptamana (1 = Luni, ... 7 = Duminica), apoi ziua si luna, unde 1 = Ianuarie si 12 = Decembrie, apoi anul, 2019.
   Am definit numele zilelor si lunilor in 2 siruri, pentru a putea fi usor de adaptat pentru cititori din alte tari:
iar prezentarea zilei si datei (variabila w are dublul numarului de secunde, intre afisari, 120 = 1 minut, daca e w=10, atunci dupa ce se afiseaza ceasul 5 secunde apare si  ziua si data)
   Programul, care afiseaza ziua si numele lunii in romana este NTP_matrix_2v2.ino.
   Am facut un filmulet in care variabila w = 10, deci dupa 5 secunde de ceas apare ziua si data. acesta este ceas animat NTP (2)

  apoi  ceas animat NTP (3) cu interval de 60 secunde:

si unul in engleza, numit NTP animated clock (2)
16.09.2019
   Am schimbat o linie pentru ca secundele ce erau aratate ca 2 puncte ce se sting periodic sa fie inlocuite cu 2 puncte si, in loc de spatiu, o linie, un minus:

    Cel mai bine se vede in filmuletul ceas animat NTP (4)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu