sâmbătă, 8 decembrie 2018

Minilift cu 3 statii pentru jucarii

   Deoarece prietenul meu Tom construieste o casuta de papusi mai deosebita, a zis s-o echipeze cu un lift pentru papusi, asa ca am zis sa il faca cu Arduino pentru a fi mai usor de controlat.
   Liftul are 3 statii (parter, etaj 1 si etaj 2 sau subsol, parter si etaj, depinde cum se poate conveni), asa ca am desenat o schema, dupa ce am discutat cu Tom detalii:
Dupa cum se vede, are in componenta:
- 3 limitatoare de cursa (pot fi mecanice sau cu releu reed, cum a facut Tom)
- 3 butoane fara retinere pentru cutia de comanda
- 3 leduri ce indica care limitator a fost actionat
- 2 leduri ce indica sensul de miscare al liftului

Comanda motorului de curent continuu se face similar ca in articolul Circuit de schimbare polaritate alimentare motor de curent continuu, in mare este:
doar ca trebuie atentie la folosirea releelor de 5V care trebuie sa fie cu consum mic, gen 1A05, ce pot fi comandate direct de Arduino, sau se pot folosi relee de 12V comandate de tranzistori...
    Tom si-a facut un cablaj si un montaj pentru a nu se incurca in fire ca mine:
   Am scris mai multe programele, dar cel "final" din acest moment este toy_elevator.ino si am facut si niste filmulete, in care am explicat ce am facut:
lift cu 3 statii (1)
elevator with 3 stations (1)
lift cu 3 statii (2)
elevator with 3 stations (2)
lift cu 3 statii (3)
elevator with 3 stations (3)
   Poate acest mod de prezentare nu e prea clar, dar e baza si, cel putin, la testele mele a functionat corect, dar si din testele preliminare facute de el, pare totul ok:
lift cu 3 statii - teste practice Tom
lift cu 3 statii - teste practice Tom (2)

PS; in curand va pune sfarsit a pus si Tom articol la el pe blog si pentru alte detalii, ii puteti scrie pe email Tommyplus2007@gmail.com., pana faceti asta vedeti articolul Casuta pentru papusi si ponei
PS2: In loc de cele 3 leduri indicatoare de pozitie se poate pune un afisaj cu o cifra led din 7 segmente, cum am prezentat in articolul Indicator treapta de viteza (GEAR SHIFT INDICATOR)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu