duminică, 28 octombrie 2018

Afisaj cu cristale lichide KTM-S1201 (2)

   In articolul Afisaj cu cristale lichide KTM-S1201 am realizat, dupa ce mi-am dat seama cum se comanda, un ceas cu reglaj din encoder, avand si un temometu si higrometru cu datele ofertie de la un DHT22 (AM2302). De data asta, am modificat putin programul sa am un ceas cu reglaj din 2 (3 butoane), un termometru cu date oferite de un senzor DS18B20 si un voltmetru de curent continuu pana la 20V. Afisajul a fost primit de la dl. Baricz János si dansul voia si aceasta a doua versiune de ceas, asa ca mi-am facut timp sa revad programul (sketch-ul) initial si sa-l (re)inteleg.
   Schema de conectare a afisajului nu difera de schema anterioara, doar am scos encoderul punand butoane fara retinere (2 pentru MENIU si PLUS sau MINUS, respectiv 3 pentru MENIU, PLUS si MINUS), am scos senzorul de temperatura si umiditate DHT22 (AM2302) si am pus un senzor digital de temperatura DS18B20, apoi am adaugat un divizor rezistiv pentru a putea masura tensiunea continua pana la 20V.
   De data trecuta am realizat o placuta adaptoare ce are semireglabilul de contrast pe ea, schema ei fiind
   Ceasul este indicat cu ora, minute si secunde, apoi este indicata temperatura si tensiunea, ca si la ceasul anterior:
   Nu am avut la indemana 2 butoane fara retinere, in momentul realizarii celor doua filmulete, dar ar trebui sa fie acelasi comportament pe partea de reglaj data si ora, cand folosim programul KTMS1201_RTC_18B20_voltmeter.ino
ceas cu reglaj, termometru si voltmetru pe afisaj LCD KTM-S1201
clock with adjust, thermometer & voltmeter on KTM-S1201 lcd display
  Pentru a se compila sketch-ul trebuie pus in subdirectorul programului si fisierul KTMS1201.h
PS: am gasit si 2 butoane fara retinere si am consata ca nu trebuie si al 3-lea, deoarece se poate schimba rapid valoarea... dupa cum se vede in filmuletele de mai jos:
ceas cu reglaj, termometru si voltmetru pe afisaj LCD KTM-S1201 (2)
clock with adjust, thermometer & voltmeter on KTM-S1201 lcd display (2)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu