marți, 22 august 2017

Ceas cu reglaj manual al orei si datei, alarma si termometru cu higrometru si afisaj multiplexat cu 4 cifre led (2)

   La recomandarea lui Vlad Gheorghe, am adaugat si reglaj al intensitatii luminoase a afisajului cu leduri prin folosirea unei fotodiode. Fata de schema din articolul precedent, am mutat butonul de reglare INCREASE (+) de la A1 la D0 (Tx) si la A1 am pus fotorezistenta, de fapt divizorul rezistiv realizat din fotorezistenta conectata la +5V si o rezistenta de 10k la masa (GND).
   Sketch-ul folosit este acum multiplexedclock4_5.ino si are implementata functia de reglarare automata a intensitatii luminoase a afisajului, dupa cum se vede in filmuletele:
ceas cu reglaj manual, data, alarma, termometru si higrometru (3)
ceas cu reglaj manual, data, alarma, termometru si higrometru (4)
RTC clock with manual adjust, date, alarm, temperature and humidity using Arduino (2)
   Ca si in cazul ceasului din articolul precedent, pe ecran se prezinta ciclic urmatoarele: ora (cu indicare secunde prin aprindere cu intermitenta led dintre ora si minute, respectiv indicare activare alarma prin aprindere led din dreapta afisajului), data (in format zi.luna), an, temperatura si umiditate.
   Daca se apasa butonul ADJUST, la finalul ciclului de afisare, se intra in modul de reglare: ora, minute ceas, an, luna, zi, dezactivare sau activare alarma (ora si minut alarma). Reglajul se face pentru fiecare meniu din butonul fara retinere INCREASE (+) si se trecela urmatorul prin apasarea butonului ADJUST.
   In timpul alarmei, se poate opri provizoriu prin apasarea butonului INCREASE (+).

3 comentarii:

  1. ... am nişte ceasuri d'alea "de la kaufland", cu cip făcut de Sanyo acum 40 de ani! :))))))))
    alea se fălesc că folosesc o baterie de 9 volţi pentru backup, dar, cel puţin mie, nu mi-au mers niciodată pe funcţia asta...

    pentru că li s-a cam "înmuiat" afişajul, am de gând să fac unul din sketchurile date de tine aici, dar fără DHT (cel puţin unul o să fie fără, unde îl pun nu am nevoie de temperatură)...
    am un afişaj de pe ali, "de ceas", cu 4 biţi de 0.56 de inci, şi am verificat cum intră: fest!
    fest pe verticală, pe orizontală... mai încap 2 biţi, deci ar merge cu un total de 6 biţi! :D
    meditez să iau 3 bucăţi de 2 biţi, să-i "serializez" cu două 595, şi să fac un ceas cu alea.

    o să mai dureze cel puţin o lună, până vin... dacă ai deja aşa ceva, crezi că te-ai putea amuza să încerci şi tu un .ino?

    nu, alea de 8 biţi sunt prea mari, nu încap pe lungime, dar pentru altă carcasă, de ce nu? :)

    (afişajul ăla l-am luat ca să-mi fac un "superprobe", cel al lui Luhan Monat. numai afişajul şi picul îmi lipseau... când au venit, am văzut că luasem un afişaj prea mare: io voiam să-l fac portabil, nu în variantă fixă)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu care sunt ceasurile de la Kaufland, dar banuiesc din ce zici ca ar fi cele cela cu radio.. alea sunt putin diferite pe la pini, cred ca am un afisaj recuperat ... am dat de el acum cateva zile, dar l-am pus la loc :))))

      Ștergere
    2. da, de-alea. in afara ca au afisaj mare, nu merita sa mai iei din alea... mai ok e un ceas home-made, chit ca nu e prea simplu sa faci un afisaj mai mare...

      Ștergere