joi, 16 iunie 2016

Sistem de supraveghere cu Raspberry Pi si camera web

   Fiind in posesia unei placi Raspberry Pi 1 model B, care e folosit, de obicei, pentru a transforma un televizor intr-unul "smart", am zis sa incerc si un sistem de supraveghere cu o camera web.
   Am ales sa testez aplicatia "MotionPie" creata de un roman, si mai exact Calin Crisan. Softul a fost dezvoltat initial pentru Raspbery Pi 1, ulterior si pentru multe alte platforme devenind "MotionEyeOs": Banana Pi, CubieTruck, Odroid C1 (si C1+), Odroid XU4 si toate generatiile de Raspberry Pi, dupa cum se poate afla de la Supported Devices.
   Revenind la programul de supraveghere, eu am urmat pasii prezentati in articolul RASPBERRY PI SECURITY CAMERA WITH MOTION PIE si am testat 3 camere web:
   Prima camera web, este inscriptionata RPC, dar in Windows este gasita ca fiind un periferic facut de Sonix si chipset SN9C255:
 a doua este inscriptionata Trust:
iar a treia este A4Tech:
   Initial, am folosit o configuratie complexa, constand din: placa Raspberry Pi 1 B in carcasa, card microSD de 8G cu adaptor SD, alimentator 5V/1A, hub usb alimentat (7 in 1), tastatura cu mouse fara fir, camera web, adaptor wi-fi si conexiune la retea.
,
dar dupa ce m-am obisnuit cu programul, am constata ca e suficinta o configuratie minima: placa Raspberry, card microSD de 8G cu adaptor SD, alimentator 5V/1A, camera web si conexiune la retea.
   Pentru inceput, am cautat adresa alocata placii Raspberry cu ajutorul programului Angry IP scanner:
care are numele MP (initialele MotionPie) si ultimele 8 cifre ale camerei web initiale:
   Optional, se poate controla prin ssh (comenzi) folosind programul PuTTy:
user-ul este admin si parola fiind ultimele 8 cifre ale camerei web:
o comanda linux (lsusb) care arata ce periferice sunt conectate la placa Raspberry):
   Revenind la programul propriu-zis, cu care am testat 3 camere web, rezultate bune au fost doar cu numarul 1 (RPC-Sonix), acceptabile cu numarul 3 (A4Tech) si nule cu numarul 2 (Trust).
   Camerele sunt "vazute" de programul MotionPie astfel:
- RPC (Sonix):
- Trust:
- A4Tech:
   Dupa conectare initiala a camerelor, imaginile in retea, vazute de pe un calculator cu Windows, sunt:
- Sonix:
- Trust:
- A4Tech:
   Dupa cate se constata, camera nr.2 (Trust) nu o pot folosi, cel putin in acest moment, nivelul meu de cunostiinte in limbajul Linux 
este minimal, asa ca o elimin din teste.
   Prima camera (Sonix) poate filma la mai multe rezolutii:
- 176x144:
- 320x240:
- 352x288:
- 640x480:
- 1280x1024:
iar a treia (A4Tech):
- 320x240:
- 640x480:
   Momentan, las in teste camera Sonix, deoarece pare cea mai ok.. sper sa fac rost de o camera dedicata (Picamera)

   PS: In materialul cu intrebari frecvente veti gasi multe informatii si raspunsuri la intrebari despre programul de monitorizare video... de exemplu, trimitere email cu poze daca se detecteaza miscare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu