luni, 24 august 2015

Transmitere date prin bluetooth de la un Arduino catre alt periferic

   Anumite date care sunt prelucrate de o placa Arduino pot fi trimise prin bluetooth catre un telefon, tableta sau alt periferic cu sistem de operare Android sau, mai rar, un calculator cu alt sistem de operare Windows, Linux etc care are conectat un modul ("dongle") bluetooth.
   Cautand informatii pe net, am gasit putine data, pana am dat de articolul Arduino – making a simple BlueTooth data logger, care prezinta modul de trimitere prin bluetooth a datelor (temperatura si umiditatea) de la senzorul nepretentios DHT11 catre un periferic, folosind un un modul HC-05.
   Am reprodus si eu experimentul, folosind o clona Arduino Nano:
si un telefon cu sistem de operare Android in care am instalat programul "BT terminal":
   Am facut repede un filmulet, numit trimitere date prin bluetooth folosind Arduino din care se constatata ca legatura intre modulul HC-05 conectat la Arduino si telefon se tot intrerupe.
   Sketch-ul folosit acolo, este foarte asemanator cu cel din articolul din care m-am inspirat, doar am schimbat viteza de transmisie a datelor in 9600.
   Schema de conectare rezulta din sketch:
   Tot cautand pe net si conectand diverse telefoane, am realizat ca pot mari timeout-ul (timpul de lipsa raspuns de la celalalt periferic) la 5 sau chiar 10 secunde si nu mai apar probleme, dupa cum se vede in filmuletul trimitere date prin bluetooth folosind Arduino (3) in care am folosit sketch-ul BT_datalogger_2b.ino:
   Am modificat un pic sketch-ul, in care se numarul si de date trimise de la conectare, acesta devenind BT_datalogger_2b2b.ino si am facut un alt filmulet numit trimitere date prin bluetooth folosind Arduino (4)
si o varianta in engleza, numita bluetooth data logger using Arduino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu