luni, 23 iunie 2014

Receptor GPS conectat la un Arduino

   Acum ceva vreme, am primit pentru testare un vechi receptor GPS, dar am tot neglijat sa fac teste, pana de curand.
 
 
 
   Dupa cum se observa, nu difera de receptoarele GPS de pe piata.. are 4 fire: +5V, RX, TX, masa (GND).
   Pentru teste, am cautat pe net informatii si am gasit mai multe articole:
   La acesta din urma, se gaseste libraria TinyGPS++, care are incluse si exemple de folosire, iar schema de conectare facuta de mine dupa sketch-ul din librarie este:
   Am scos receptorul afara, pentru a avea "cer liber" si am obtinut pe ecranul de monitorizare seriala.
   Introducand coordonatele la adresa www.gps-coordinates.net am obtinut:
   In afara unei erori de nume de strada, pozitia este corecta, cu o precizie de 5-10m, poate mai buna...
   Momentan, sunt multumit de rezultate... dar o aplicatie care mi se pare de efect este aceea de vitezometru... cum este prezentat in articolul GPS Toy / On board computer sau Arduino Ford Mustang Speedometer (1990 Mustang GT Info Center)
PS: Am facut un filmulet receptor GPS si Arduino in care prezint receptorul, datele primite pe ecranul de monitorizare seriala, zona reala si cea gasita introducand coordonatele...
PS2: Am mai gasit un articol interesant legat de folosirea unui receptor GPS si afisarea diferitelor informatii, pe ecranul de monitorizare seriala, dar si e un afisaj LCD1602 (cu 16 coloane si 2 randuri) numit tronixstuff - Arduino and MediaTek 3329 GPS
   Pe acelasi site, exista articolul tronixstuff - Arduino and EM406A GPS care prezinta, printre altele, afisarea datelor pe un afisaj LCD2004 (cu 20 de coloane si 4 randuri.

Un comentariu: