vineri, 10 ianuarie 2014

Afisaj LCD16x2 cu caractere mari fata de un afisaj LED cu 4 cifre din 7 segmente

    Din dorinta de a putea vedea temperaturile de la distanta cat mai mare pe un afisaj alfanumeric cu 16 coloane si 2 randuri, LCD16x2 sau 1602, am folosit caractere mari (util 3 coloane + un spatiu, pe ambele randuri), dupa cum am prezentat in articolul anterior, Caractere mari pe afisaj de 2 randuri si 16 coloane si... Arduino (2):
   Mi-am amintit ca am folosit si afisaj LED cu 4 cifre din 7 segmente fiecare, iar articolul se numeste Afisaje LED cu 7 segmente si.. Arduino (II):
  Pentru a le compara usor, am pus cele 2 afisaje unul langa altul:
  Am facut si 2 filmulete:
 
   Dupa acesta comparatie, pot spune ca e mai avantajos din punct de vedere economic sa folosim un afisaj LED, cat si al consumului, deoarece comanda la cel LED e multiplexata, deci se aprinde pe rand doar o cifra/simbol, iar la cel LCD e LED-ul de fundal plus consum afisaj.. dar partea importanta e aceea de vizibilitate, care este tot in favoarea afisajului clasic, tip LED.

6 comentarii:

  1. salutare , as dorii sa te intreb deva daca ma poti ajuta , la opel , in bara are un senzor de temperatura , care duce in display-ul original al masinii , eu am renuntat la el , daca conectez acel senzor la un ecran ca acesta merge ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scuze pentru intarziere... nu stiu ce senzor e si numerica complicatia pentru 10lei...

      Ștergere
  2. Help!
    Am incercat sa modific Fuse Bits la un Atmega 8-16PU (fara sa sterg procesorul!)si l-am blocat. Primesc mesaj ca "nu pot comunica cu cip-ul"
    Folosesc programul Extreme burner. Mai am vre-o sansa sa-l recuperez?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut.. cauta pe net AVR FUSE DOCTOR... contruiesti jucaria aia si.. ai rezolvat ;)

    RăspundețiȘtergere