sâmbătă, 26 martie 2022

Placa adaptoare pentru pregatire locomotiva analogica sa devina digitala

english version

    Fiind nou in lumea dioramelor si machetelor animate, am trecut, zic eu rapid, de la lumea analogica, in care se foloseste alimentarea cu tensiune continua de 0..12V pentru deplasarea inainte, respectiv 0..-12V pentru deplasarea inapoi.

   Schema din interiorul unei locomotive analogice clasice este de genul:

uneori, in serie cu motorul este o bobinuta, pentru a reduce efectul intreruperilor contactelor imperfete.
    O placa adaptoare, ce transforma o locomotiva analogica in una pregatita sa fie digitala, este una de genul:

care are o schema de conectare
  In afara de conectarea similara a motorului, doar ca se alimenteaza de pe 2 boghiuri (daca se poate), apare posibilitatea conectarii a 2 beculete de 12V sau a 2 leduri albe.
  Daca se folosesc beculete de 12V, atunci zonele incercuite trebuie "strapate" adica lipite, altfel, daca se folosesc leduri albe, trebuie sa ramana libere (eu la testele initiale am adaugat, din cititrea superficiala a pozelor de pe net, niste rezistente de 1kΩ). 
  Am alimentat placa adaptoare din iesirea sistemului meu automat de deplasare du-te/vino, unde am si un led bicolor conectat pe iesire (vezi articolul Sistem automat de iluminare alb/rosu functie de sens de deplasare locomotiva analogica):
- simulare alimentare pentru deplasare in fata
- simulare alimentare pentru deplasare in spate
  Cred ca ca mai bine se vede, din filmuletele urmatoare, modul de functionare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu