joi, 8 octombrie 2020

Termostat reglabil cu termocupla K

     Vazand o postare a lui Kosti Isac in care se solicita ajutorul pentru realizarea unui termostat cu termocupla K (cu amplificator MAX6675), la care sa se poata regla temperatura pana la 2500C dintr-un potentiometru, afisarea informatiilor sa se faca pe un afisaj, deja clasic, LCD1602, am zis ca pot da o mana de ajutor.

     Deoarece nu avea rost sa reinventez roata, am folosit informatiile din articolul How to Measure Extreme Temperatures Using the MAX6675 and an Arduino (and a thermocouple) in care se foloseste libraria https://github.com/adafruit/MAX6675-library.

   In librarie e un exemplu de termometru cu afisare a datelor pe un afisaj LCD1602, asa ca am pastrat conectarea de acolo, punand un potentiometru intre 5V si GND, ce are cursorul la A0 si mai conectat un modul cu un releu la D3.

    Programul modificat de mine este thermostat_lcdthermocouple.ino si incarcandu-l in placa de dezvoltare Arduino, vom vedea (pe un afisaj LCD2004, pe care a avut la indemana Kosty):
- daca temperatura reala e mai mica decat cea dorita minus 10C (asa am ales eu valoarea histerezisului, dar poate fi modificata), releul este cuplat pentru a alimenta sistemul de incalzire
- daca temperatura reala e mai mare decat cea dorita, releul este decuplat intrerupand alimentarea sistemului de incalzire
   Am primit si un filmulet, de la Kosti, in care sketch-ul are mici modificari de pozitionare informatii:
9.10.2020
   Schimbarea valorii histerezisului se face simplu, inlocuind cifra 1 pentru 10C cu alta, de exemplu dasa se pune valoarea 2.5 vom avea un histerezis de 2,50C.
 => 
iar daca se doreste schimbarea domeniului de reglaj de la 0...2500C la 200.4500C se modifica liniile
 cu 


   Programul cu modificarea domeniului de reglaj este thermostat_lcdthermocouple_1.ino !

 

2 comentarii: