luni, 22 iunie 2020

Cablaje realizate la PCBWay (2)

   Am facut o noua comanda de cablaje la PCBWay
alegand 3 proiecte de pe site-ul lor si unul propriu.
    Proiectul meu este cel al unui radio cu tuner TEF6686 
controlat cu o placa Arduino Nano, cateva butoane pentru cautare si un encoder, ce va folosi ca baza programul de la github.com/stailus/tef6686_rds, care este controlat, in mod uzual, prin comenzi pe portul serial sau mai practic cu o interfata Windows, adica programul https://fmdx.pl/xdr-gtk/
    Schema mea este
iar cablajul (are o eroare - lipseste legatura la masa GND a placii Arduino Nano, eroare detectata de Iulian)
   Fisierele gerber se pot descarca de AICI ! Programul de la github.com/stailus/tef6686_rds va functiona fara probleme cu programul Windows. Eu voi adauga functionalitatea butonaleor si encoderului dupa ce soseste cablajul si echiparea lui.
   Un alt cablaj este un AVR doctor cu componente THT (obisnuite), deoarece la comanda anterioara nu am fost atent si am comandat un proiect cu multe componente SMD. Proiectul actual este Atmega Fusebit Doctor V2h
  Un alt set de cablaje este al unei surse stabilizate cu LM317, proiectul fiind Fuente de poder regulable con el LM317T de 1.25V a 37V x 1.5A
  Ultimul set de cablaje este pentru o sursa in comutatie cu TL494 controlata de o placa Arduino, proiectul este Tarjeta fuente ajustable con TL494
Schema deriva din una cu control din potentiometre
care seamana cu cea din documentul Designing Switching Voltage Regulators With the TL494 unde se folosesc tranzistoare bipolare
iar un proiect cu TL494 ce este controlat de pe o placa Arduino est Adjustable 1-30V Laboratory Power Supply Uses Switching and Digital Control Technology
   Tot sapand, am dat de schema partii cu TL494 intr-o discutie de pe un forum
   Fiecare set de 5 cablaje costa 5$, deci un total de 20$, iar transportul a fost ales a fi unul destul de rapid, de 21$, cu FedEx.
   Cand sosesc cablajele, voi completa articolul cu poze.

29.06.2020
   A sosit coletul cu o taxa vamala de 19% din toata suma (cablaje si transport 😬), adica 7,79$:
    Cablajele pentru:
- radio cu TEF6686:
- AVR Doctor cu componente clasice (THT)
- sursa liniara cu LM317
- sursa in comutatie cu TL494
    Deoarece cablajele au fost sub 10cm x 10cm fiecare, pretul a fost identic, rezultand un pret de 2,44$ pe bucata, cam 10,80 lei bucata.

05.07.2020
     Deoarece am facut cate 5 bucati din fiecare, am mai impartit din cablajele facute la PCBway, in primul rand pentru daca sunt de calitate si apoi pentru a vedea ce greseli sunt si ce pot imbunatati la cablajul radioului cu TEF6686, dar si pentru a-si face montaje cu celelalte cablaje.
   Iulian a gasit o eroare la cablajul radioului, adica neconectarea pinilor GND de la placa Arduino Nano la masa (GND) a montajului. De asemenea era o eroare la valorile rezistentelor de la SDA/SCL, pe care am corectat-o "din pix".
   Vlad Gheorghe a asamblat alimentatorul reglabil, doar ca a pus LM350, a schimbat diodele redresoare cu unele de 3A (1N5408), a pus un transformator de 18V/3A si a folosit indicatorul de la o sursa in comutatie cu regulatorul defect:

9 comentarii:

  1. Buna seara, fisierele gerber nu pot fi descarcate, linkul e expirat, daca aveti disponibil un pcb din cele comandate pentru tunerul TEF6686 as cumpara unul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voiam sa le postez la ei pe site dupa ce vin fizic si actualizam site-ul, dar daca va garabiti, le trimit pe mail...

      Ștergere
  2. am pus la ei pe site la :shared prokects": https://www.pcbway.com/project/shareproject/RDS_radio_with_TEF6686.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu vindeti un cablaj pentru radio cu TEF6686?

    RăspundețiȘtergere
  4. pe mine m-ar interesa un avr doctor... cum facem?
    vezi că iar am mute pe facebook, aşa că mai degrabă pe mail sau pe hangover... dacă o mai funcţiona! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti trimit prin posta un cablaj, dar acum am casa in renovari si ma misc mai greu... trimite-mi adresa pe email ( nicu.floricagmail.com )

      Ștergere