sâmbătă, 20 iulie 2019

Verificare memorii RAM de tip 4116

    Pentru cei pasionati de vechile calculatoare ZX Spectrum si clonele lor HC85, Cobra, Tim-S, etc, este util un sistem de verificare al memoriilor RAM de tip 4116.
    Acest tip de memorie are nevoie de 3 tensiuni: +12V, +5V, -5V si, desigur masa (GND).
   Ideea unui tester pentru aceste memorii a venit de la colegul meu Dragos, care s-a ocupat de un calculator ZX Spectrum Issue 2, ce a fost achizitionat initial de amicul meu Alex.
   Am gasit pe net o discutie pe un forum de pasionatie de Arcade numit www.ukvac.com/forum/, unde era prezentat un tester de memorii 43922 si 4116
Ceva similar este intr-un forum numit forum.defence-force.org refrindu-se la DRAMARDUINO
   Pe youtube am gasit si un filmulet numit 4116 Arduino Dram Tester
care foloseste informatiile de mai sus, inclusiv programul arduino-93422tester.ino.

   Solutia de alimentare la care ma gandisem eu era aceea a folosirii unei surse de calculator, dar Dragos a venit cu una mai simpla: folosirea tensiunilor de pe placa ZX-ului.
   Am desenat o schema pentru testerul de memorii 4116, in vederea realizarii unui shield pentru Arduino uno:
   Dragos a fost mult mai rapid realizand pe breadboard testerul folosind un Arduino Nano.
   Cu aceasta ocazie a facut si un filmulet, pe care l-am postat pe youtube, sa fie accesibil tuturor, el numindu-se 4116 RAM tester using Arduino
apoi l-am rotit, numindu-l verificare memorii RAM de tip 4116

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu