joi, 6 iunie 2019

Mesaje complexe intre placi Arduino pe comunicatie seriala (3)

    Am incercat sa transmit datele altfel, intr-un singur mesaj, de data asta cu numar fix de caractere, nu variabil ca in articolul precedent, dar am folosit aceeasi schema
   Am folosit informatiile din articolul How to Send Data to Thingspeak Using ESP8266.
   Pentru acelasi tip de mesaj, adica temperatura, stare senzor si procent, voi transmite, de datat asta,  intai un caracter de control(*), la starsit altul (#), temperatura multiplicata cu 10, apoi de zece ori semnul minus plus stare senzor si apoi procentul, dar, cu numar fix de caractere, astfel:
- temperatura -23,4 grade Celsius, senzor activat si 23% apa, voi transmite: *23411023#
- temperatura -5,7 grade Celsius, senzor dezactivat si 100% apa, voi transmite *05710100#
- temperatura 2,9 grade Celsius, senzor dezactivat si 34% apa, voi transmite *02900034#
- temperatura 29,4 grade Celsius, senzor dezactivat si 34% apa, voi transmite *29400034#
   Am facut 2 filmulete, care explica modul de codare/decodare:
Mesaje complexe intre placi Arduino pe comunicatie seriala (3)
Multiple Text Fields in Single Message using Arduino (3)
PS: Programul pentru emitator este tx_3.ino, iar pentru receptor este rx_3.ino !

2 comentarii:

  1. Buna treaba!
    M-am gandit si eu la aceasta tema, dar am abandonat-o. De fapt vroiam sa transmit informatile unui alt modul NANO, care acesta nu facea altceva decat sa afiseze pe un display -tft 2,2" sau 2,4"- informatiile. Adica un NANO avea intrari/iesiri + transferul de variabile pt a fi afisate pe display. Asta ca sa nu folosesc un Mega2560 din cauza lipsei de spatiu pe NANO.
    Asadar, am testat un mic modul Mini Node MCU ESP8266 D1 + 2xPCF8574 (pt proiect vor fi 3 sau 4 in total) + tft 2,2". Chiar nu credeam ca as putea dar am reusit sa testez modulele cu succes. Voi reveni cu exemple pe blogul meu si pe youtube.
    Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere