marți, 12 martie 2019

Releu de (de)cuplare cu intarziere

   Un releu de timp, ce (de)|cupleaza cu intarziere un consumator, de exemplu, o pompa de benzina pentru o masina echipata cu instalatie de gaz, model mai vechi, se poate face usor folosind un integrat "dedicat" de tipul 555...
   In articolul How to Build a Delay Before Turn On Circuit with a 555 Timer gasim schema
care, pentru un releu de 12V, devine
   In cazul de fata, eu doar am gasit schema, realizarea nu-mi apartine... dar consider ca merita s-o (re)aduc in atentie...
   Daca vreti sa realizati un releu cu functionare similara, doar cu tranzistoare, folositi schema prezentata in articolul DELAY ON TIMER USING BC547 TRANSISTOR & RELAY
   Aceasta schema am simulat-o si am postat niste filmulete:
delay on using transistors
cuplare cu intarziere consumator
delay on using transistors (2)

2 comentarii:

  1. Frumos si bine gandit, asa mai readucem la viata si vechii tranzistori :)

    Multumim pt aceste proiecte minunate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa cum am scris, eu doar am publicat materialul, deoarece ma zis ca merita (re)adus in atentie

      Ștergere