luni, 11 septembrie 2017

Ceas cu reglaj manual al orei si datei, alarma si termometru pe afisaj multiplexat cu 4 cifre led

   Fata de ceasurile anterioare, am folosit o dioda 1N4148 drept senzor de temperatura, cum a gasit Vlad Gheorghe in articolul Thermometer diode based.
   Intai am testat schema si sketch-ul pe o placa Arduino Uno, in loc de Arduino Mega ca in articol:
   Am facut modificari in sketch pentru a creste precizia, folosind referinta interna de 1,1V in loc de 5V, avand ca inspiratie articolul Arduino Tutorials – Chapter 22 – the AREF pin. Sketch-ul (programul) se gaseste pe canalul de Github, fiind diode_sensor_v1.ino. Incarcandu-l, pe ecranul de monitorizare seriala vom vedea:
termometru cu dioda 1N4148 ca senzor
1N4148 diode as temperature sensor
   Am masurat tensiunea de referinta, care are valoarea de 1,076-1,077V.
si cea de pe dioda
   Revenind la ceasurile din articolele anterioare unde am folosit ca senzor de temperatura pe DHT11, am facut modificarea pentru a folosi dioda 1N4148:
   Sketch-ul, care foloseste dioda 1N4148 ca senzor de temperatura, dar pastreaza facilitatile ceasurilor anterioare: alarma, reglaj manual ora si data, afisare ora alarma, etc, reglaj automat intensitate afisaj functie de lumina din mediu ambiant, este multiplexedclock4_7.ino.
   Am facut 2 filmulete in care prezint partea de masurare temperatura a ceasului:
ceas cu reglaj manual, data, alarma si termometru
RTC clock with manual adjust, date, alarm & temperature using Arduino
PS: La recomandarea lui Vlad, am modificat ca la intuneric sa avem afisat doar ceas, cu aprinderea intermitenta a secundelor si, eventual, indicare alarma activa. Sketch-ul modificat este multiplexedclock4_8.ino
De asemenea, daca se apasa butonul "+"apare cu intermitenta ora de alarma, dupa cum se vede in filmuletul ceas cu reglaj manual, data, alarma si termometru (2)
12.09.2017
   Am realizat un al doilea film, in engleza, de data asta, cu facilitatea de a afisa in timpul noptii doar a orei, vedeti RTC clock with manual adjust, date, alarm & temperature using Arduino (2).
18.09.2017
   Am modificat sketch-ul ca data si anul sa apara mai rar... incarcati sketch-ul multiplexedclock4_8rev1.ino si veti vedea cum se prezinta datele, ca in filmuletul ceas cu reglaj manual, data, alarma si termometru (4)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu