Totalul afișărilor de pagină

test imagine

vineri, 19 iunie 2015

Afisaj OLED de 0,96" (2,4cm) cu rezolutie de 128x64 pixeli

   De curand, am achizitionat un afisaj OLED cu diagonala de 0,96", adica 2,4cm, care are o rezolutie de 128x64 pixeli si este controlat de integratul dedicat SSD1306.
   Ca in majoritatea cazurilor, am cautat pe internet si am gasit o librarie de la Adafruit_SSD1306.
   Am incarcat sketch-ul corespunzator rezolutiei si modului de conectare, dar nu ecranul a ramas stins, asa ca am incarcat in Arduino sketch-ul "i2c scanner" gasind adresa 0x3C:
   Am inlocuit adresa in sketch si imediat ecranul a "prins viata":
   Gasisem acum ceva timp un articol numit DS3231 OLED alarm clock with 2-button menu setting and temperature display scris de df99:
asa ca am realizat si eu legaturile si am incarcat unul din cele 2 sketch-uri, din care unul are si grafica animata cu o pisica.
   Schema realizata dupa sketch-ul din material este:
   Am tradus in romana indicatiile si am schimbat sa indice temperatura in grade Celsius:
   Am facut si un prim filmulet, numit ceas animat cu alarma pe afisaj oled de 0,96" in care am prezint ce face acel ceas animat:

   Ulterior, am schimbat si modul de afisare al datei, intai ziua si apoi luna:


 
   Sketch-urile traduse in romana se gasesc pe https://github.com/tehniq3 !!!
   A facut un al doilea filmulet, numit ceas animat cu alarma pe afisaj oled de 0,96" (2), in care se observa modul de afisare "romanesc":
   Montajul de test arata asa: 

Un comentariu:

  1. Eu... abea acum (27/02/2016) am achizitionat un Display de acest fel: am fost nevoit ca in afara de adresa I2C sa modific si libraria Adafruit_SSD1306.h ca sa poata fi initializat pe rezolutia de 128x64!

    RăspundețiȘtergere