Totalul afișărilor de pagină

test imagine

vineri, 18 octombrie 2013

Afisaj de Nokia 3410 comandat de Arduino

   Deoarece am primit un afisaj de la un Nokia 3410 de la Nelu si afisajul compatibil Nokia 3310 de la chinezi a "decedat" datorita contactului imperfect dintre ecran si cablaj (banda din elastomer, sau cum ii zice), am apelat la Narcis  de la Multitec (fost coleg de scoala si liceu + prieten) sa-mi lipeasca o panglica din 8 fire de mufa afisajului, care arata ca "type 1" prezentat la http://serdisplib.sourceforge.net/ser/pcd8544.html:
si am facut o interfata ca si cea pentru afisajul de 3310 + condensator de 4,7uF intre Vout si masa... (merge si unul de 0,1uF):


   Dupa ce am conectat modulul la Arduino si am incarcat sketch-ul cu ceasul analog cumam prezenta tin articolul Afisajul folosit la telefoanele Nokia 5110/3310 si Arduino (IV)
am constatat ca zona utila de afisare e mult redusa fata de ecran, iar uneori in afara zonei de afisare apar "balarii":
 
 
   Am cautat pe net sa vad daca si alti s-au mai confruntat cu aceasta problema si am gasit la http://www.radiolocman.com/shem/schematics.html?di=63334 ceva similar, cu o poza care explica mult mai bine decat ce scriu in cuvinte:
   Tot cautand am descoperit libraria U8glib care suporta si "driver"-ul PCF8812, care permite, impreuna cu afisajul o rezolutie utila de 96x65 (din cei 102x65 pe care-i poate comanda) fata de PCD8544 cu 84x48 folosit la Nokia 3310... de aceea aparea si o zona nefolosita.
   Dupa ce am instalat libraria, am incarcat niste exemple pentru teste si e ok:
 
 
 
 
   Am reusit sa fac si un filmulet, numit Arduino with Nokia 3410 LCD:
20.10.2013
   La http://www.starlino.com/nokia_lcd_connect.html se prezinta o metoda de conectare a afisajului fara lipire, doar prin presare, folosind un cablu plat dintr-un cd-rom vechi.

Un comentariu:

  1. salut, am incercat si eu sa ma joc cu un lcd de 3410 si nu merge nimic imi apar niste dungi in partea de sus a display-ului si in maxim 2 secunde dispar si cam asta e. ai idee de ce? lcd-ul este bun, il pun inapoi pe tel si functoneaza

    RăspundețiȘtergere